קניית בית היא העסקה הגדולה ביותר שנעשה בחיינו, לא רק שנדאג שיהיה לנו קורת גג משלנו אלא לרוב נשלם עליה במהלך שני עשורים לחיינו. ומכאן שיש לה השפעה רבה על חיינו. לא פעם שאנו מחליטים לקנות מוצר כגון סלון או אפילו רכב, אנו נבדוק לעומק על החברה ממנה אנו קונים על המוצר עצמו, נתייעץ עם חברים או מבינים בתחום. בהתאם לזאת שנרצה לקנות דירה או בית, נבדוק על הקבלן, נבדוק שיש בנק מלווה, וניקח עורך דין שילווה אותנו בחוזה הדירה ועוד. פעמים רבות רכישת דירה מקבלן היא רכישת דירה על הנייר שעדין לא התחילה הבנייה ולכן חשוב שרגע לפני שאנחנו  נכנסים  לדירה נבדוק אותה היטב.

כמה עולה בדק בית?

השאלה כמה עולה בדק בית והאם ניתן לחסוך את ההוצאה בים ההוצאות המתלוות לרכישת הדירה והכניסה אליה היא חשובה אבל חושב להבין את החשיבות של הבדיקה לעומת המחיר.

באופן יחסי מחיר בדק הבית לא עולה הרבה כסף. מעבר לכך המשמעות של בדיקת בדק בית להבטיח שאין ליקויים בדירה שיכול לחוסך לכם עשרות אם לא מאות אלפי שקלים בעתיד הקרוב או הרחוק, וזאת מכיוון שתפקיד בדק הבית הוא לאתר תקלות בבית לפני שאתם נכנסים לדירה.

מתי עושים בדק בית?

בדק בית חשוב לעשות לפני שנכנסים לדירה או לבית, נפריד בין דירה מקבלן לדירה יד שניה.

בדירה מקבלן חשוב לעשות בדק בית לפני שאתם נכנסים לבית ולפני שאתם מקבלים מפתח. לרוב הקבלן יזמין אתכם לראות את הבית כחודש לפני קבלת המפתח זהו זמן טוב להביא בדק בית שיעבור על הבית, יבדוק את התוכנית של הבית והאם הקבלן בנה בהתאם לתוכניות ואין סטייה גדולה מדי, בדק בית יבדוק רטיבות בקיר, את מערכת החשמל, שיפועים של הרצפה ועוד.  בדק בית יכין לכם דוח מסודר שאותו תוכלו להעביר לקבלן לתיקונים. ישנם מקרים שאין מים בדירה או חשמל, האם כדאי להזמין עדין בדק בית. התשובה לכך היא שכן כדאי מאחר שהבדיקה היא רחבה יותר.

בדק בית לדירה יד שניה חשוב לעשות עוד לפני הרכישה על מנת לבדוק אם אין ליקויים בדירה, למשל, צנרת ישנה או מערכת חשמל לא תקינה, כל אלה ישפיעו על מחיר הקניה, כך שלמשל אם יש צורך בשיפוץ מאסיבי בבית, בדק בית יכול להעריך את התיקון וזה יאפשר לכם אם לרכוש את הדירה שאתם יודעים שיש ליקוי כלשהו שעליכם יהיה לתקן או לוותר על רכישת הדירה.

מדוע ניסיון הוא כל כך קריטי בתחום של בדק בית?

כדי לבדוק את הבית בצורה יסודית חשוב שמהנדס יבצע את בדק הבית. מהנדס בדק בית ידע לבוחן את הבית מכל הבחינות, הוא יודע למצוא ונחשף ליקויי בניה כגון יסודות הבית, רשת החשמל בבית, אם יש  רטיבות בקירות, איכות הבניה של המבנה, הגימור , מדידות ועוד.

העובדה כי התשובה לשאלה כמה עולה בדק בית? היא שמדובר בבדיקה חשובה מאוד שיכולה להשפיע על חיינו ולכן הבדיקה נחשבת יחסית במחיר מאוד נמוך, שכדאי לנו להזמין את הבדיקה הזו    ולחסוך לנו בעתיד הוצאות מיותרות ועוגמת נפש.

יש לבחור איש בדק בית בעל ניסיון בתחום, שיוכל לראות ולהצביע על ליקויי בניה אם קיימים בדירה ויש לקחת בחשבון כי לניסיון יש השפעה אדירה על הבדיקה בתחום של בדק בית.

לבחור מהנדס לבדק בית רק עם המלצות

ההמלצה שלנו היא לחפש המלצות אצל חברים או באינטרנט כד שהבדיקה תתבצע בצורה הטובה ביותר שיש. בדקו אם הוא מהנדס והאם הוא עובד בבדק בית בשגרה, דבר שיבטיח את מקצועיותו בתחום.  אם תקבלו  המלצות על המהנדס לפני שאתם בוחרים בו תוכלו להבטיח כי הוא יהיה ברמה הגבוהה ביות, ושאתם נכנסים לבית ללא ליקויים.

מהנדס מקצועי המבצע בדק בית בביתכם, מבטיח לכם את השקט שבחרתם באיש מקצוע שהוא מהנדס איכותי, מקצועי וטוב. שיפיק עבורכם את הדוח המקצועי ביותר, דוח שיהיה קביל גם בבית המשפט.  בדק בית שיאתר כל בעיה, פגם או תקלה בבית שלכם, במידה ויש מחפשים בדק בית? התקשרו  לכל שאלה או פרטים בנושא בדק בית ונשמח לבצע עבורכם בדק בית בדירתכם החדש